Jakie są konsekwencje niedokonania wpłat na akcje? Wojciech Ostrowski o procesie dematerializacji dla prawo.pl - Kancelaria Prawna Rachelski & Wspólnicy

6 lutego 2020

Anna Domin

Jakie są konsekwencje niedokonania wpłat na akcje? Wojciech Ostrowski o procesie dematerializacji dla prawo.pl

„Zmiana przepisów kodeksu spółek handlowych wprowadzona nowelizacją z 30 sierpnia 2019 r. nakłada obowiązek dematerializacji akcji tj. zastąpienie tradycyjnej formy dokumentowej zapisem elektronicznym, ale nie tylko. Przy okazji powyższej nowelizacji wprowadzono również inne zmiany, w tym między innymi te dotyczące procedury pozbawiania akcjonariusza jego praw udziałowych w przypadku, gdy akcjonariusz opóźnia się lub nie dokonuje wpłat na akcje, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 r. Zmiany te nie mają charakteru rewolucyjnego, gdyż kodeks spółek handlowych reguluje aktualnie te kwestie , natomiast teraz zostały one rozbudowane i dostosowane do nowej sytuacji związanej z dematerializacją akcji.” – czytamy na łamach portalu prawo.pl.

Nasz niekwestionowany ekspert – mecenas Wojciech Ostrowski tłumaczy co może się wydarzyć, jeśli akcjonariusz nie dokona wpłat na obejmowane przez niego akcje.

Jesteś przedsiębiorcą? Ten temat Cię dotyczy! Przeczytaj więcej na prawo.pl:

https://www.prawo.pl/biznes/dematerializacja-akcji-jakie-sa-konsekwencje-niedokonania-wplat

Dowiedz się więcej: Dematerializacja akcji spółki

Co możemy dla Ciebie zrobić? Sprawdź:

https://rachelski.pl/obowiazkowa-dematerializacja-akcji-spolek-akcyjnych-niebedacych-spolkami-publicznymi/

Skorzystaj z naszej pomocy! O dematerializacji akcji wiemy wszystko i możemy Ci pomóc!

Skontaktuj się z nami:

+22 438 94 03 lub napisz: [email protected]

Autor wpisu oraz
Mistrz prawa na stronie rachelski.pl

Anna Domin

Anna Domin

DYREKTOR MARKETINGU

Filozof, Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie kreowanie wizerunku w oparciu o strategię marketingową 360, Specjalizuje się w obszarach związanych z marketingiem i PR, budowaniem doświadczania z marką i kreowaniem efektywnej komunikacji z rynkiem. Jej publikacje ukazywały się na łamach takich tytułów jak: Marketing i Biznes, Magazif, Design Alive, Architecture Snob, Architect@Work.