Za każdym razem, gdy stajemy przed koniecznością zawarcia bądź przedłużenia umowy ubezpieczenia, towarzyszą temu liczne wątpliwości. Zadajemy sobie często pytanie, czy aby na pewno wzięliśmy pod uwagę wszystkie „za” i przeciw”, decydując się na najkorzystniejszy z dostępnych na rynku wariantów. Zastanówmy się przez chwilę, jak powinniśmy podejmować tego typu decyzje, by później nie żałować. Przed podpisaniem umowy należy zwrócić uwagę na wiek istotnych czynników natury prawnej. Umowa ubezpieczenia zawierana jest zwykle na formularzu przygotowanym przez ubezpieczyciela, dlatego warto zapewnić sobie możliwość odpowiednio wcześniejszego zapoznania się z treścią tego dokumentu. Najważniejsze to dokładne przejrzenie ogólnych warunków ubezpieczenia, aby upewnić się, czy spełniają one nasze oczekiwania. Są nam narzucone i na ich treść nie mamy wpływu, ale możemy wybierać spośród ofert wielu ubezpieczycieli, które mogą się znacząco miedzy sobą różnić, nie tylko ceną, lecz też liczbą i jakością świadczeń. Dla przykładu, oferta atrakcyjna dla osoby samotnej, niekoniecznie sprosta wymaganiom rodziny z małym dzieckiem. Należy też pamiętać, że oferty kierowane do rodzin wypadają zazwyczaj korzystniej niż suma ofert indywidualnych obejmujących ten sam krąg osób. Agenci ubezpieczeniowi często zapewniają, że ochrona obejmuje wszelkie sytuacje, w których istnieje ryzyko powstania szkody. Aby uniknąć przykrych niespodzianek, warto sprawdzić, jakie postanowienia znalazły się w ogólnych warunkach ubezpieczeń.
12 kwietnia 2024
Anna Domin
Co warto wiedzieć przed zawarciem umowy?
Za każdym razem, gdy stajemy przed koniecznością zawarcia bądź przedłużenia umowy ubezpieczenia, towarzyszą temu liczne wątpliwości. Zadajemy sobie często pytanie, […]
Autor wpisu oraz Mistrz prawa na stronie rachelski.pl
Anna Domin
DYREKTOR MARKETINGU
Filozof, Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie kreowanie wizerunku w oparciu o strategię marketingową 360, Specjalizuje się w obszarach związanych z marketingiem i PR, budowaniem doświadczania z marką i kreowaniem efektywnej komunikacji z rynkiem. Jej publikacje ukazywały się na łamach takich tytułów jak: Marketing i Biznes, Magazif, Design Alive, Architecture Snob, Architect@Work.