13 czerwca – nie pozwól, by ta data Cię zaskoczyła - Kancelaria Prawna Rachelski & Wspólnicy

12 kwietnia 2024

Anna Domin

13 czerwca – nie pozwól, by ta data Cię zaskoczyła

Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce, zapewne wiesz, że w czerwcu zaczną obowiązywać przepisy nowej Ustawy o prawach konsumentów Czy wiesz, że zwiększą one zakres Twoich obowiązków?

Przykładowo, powinieneś zwrócić uwagę na precyzyjne informowanie o cenie towaru, ponieważ kinet nie będzie musiał płacić dodatkowych kosztów, jeśli będą one ukryte bądź niejasne… Jeżeli używasz na swojej stronie formularzy z domyślnie zaznaczonymi polami, z tego też będziesz musiał od czerwca zrezygnować…

Inne ważne zmiany, to m.in.:

•dłuższy czas na odstąpienie od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem,

•dotkliwsze skutki niepoinformowania klienta o możliwości zwrotu towaru

•dodatkowe obowiązki informacyjne względem konsumenta.

Aby ograniczyć swoje ryzyko, jako e-sprzedawca powinieneś znać swoje obowiązki wobec konsumentów oraz dostosować warunki sprzedaży i zakres udzielanych informacji do obowiązujących przepisów. Aby nie popełniać często kosztownych błędów już dziś zadbaj, aby wprowadzane przez Ciebie zasady nie naruszały praw konsumentów oraz nie zawierały klauzul niedozwolonych (jest ich już prawie 6 tysięcy!)

Dlaczego nie warto korzystać z szablonów? Twój pomysł biznesowy jest wyjątkowy, Twoje potrzeby, jako przedsiębiorcy są indywidualne, dlatego regulamin Twojego sklepu również powinien być szyty na miarę. Co więcej kopiowanie cudzego regulaminu, jest świadomym naruszeniem praw autorskich, co również może pociągnąć za sobą finansowe sankcje.

Autor wpisu oraz
Mistrz prawa na stronie rachelski.pl

Anna Domin

Anna Domin

DYREKTOR MARKETINGU

Filozof, Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie kreowanie wizerunku w oparciu o strategię marketingową 360, Specjalizuje się w obszarach związanych z marketingiem i PR, budowaniem doświadczania z marką i kreowaniem efektywnej komunikacji z rynkiem. Jej publikacje ukazywały się na łamach takich tytułów jak: Marketing i Biznes, Magazif, Design Alive, Architecture Snob, Architect@Work.