Prawomocny wyrok z Santander Bank Polska S.A. - Kancelaria Prawna Rachelski & Wspólnicy

14 grudnia 2021

Anna Domin

Prawomocny wyrok z Santander Bank Polska S.A.

Prawomocna przegrana Santander Bank Polska S.A. – umowa nieważna    

14 grudnia 2021 r. Sąd Apelacyjny w Warszawie (V ACa 516/21) w składzie SSA Edyta Jefimko  oddalił niemal w całości apelację Banku od korzystnego dla kredytobiorcy wyroku Sądu Okręgowego z  29 marca 2021 r., sygn. akt  IV C 2334/20  (SSO Monika Włodarczyk) uznając jedynie, że odsetki od roszczenia głównego należą się od daty 17 listopada 2021 r., tj. od daty pouczenia o skutkach nieważności umowy kredytu kredytobiorców przez Sąd Apelacyjny.
Wyrok jest bardzo korzystny dla kredytobiorców, ponieważ Sąd Apelacyjny uznał umowę za nieważną w całości. Dzięki skuteczności podniesionej przez Kancelarię argumentacji udało się unieważnić dwie umowy – pierwszą zawartą w walucie PLN, a następnie konwertowaną na umowę zawartą w CHF. W obu umowach dostrzegliśmy wady tak istotne, że Sądy obu instancji uznały, że już wadliwości pierwotnej umowy kredytu zawartej w PLN powodują nieważność konwersji tej umowy na umowę frankową.

Sąd Apelacyjny w Warszawie zasądził na rzecz powodów dochodzoną kwotę, tytułem nieważności umowy kredytu tj. kwotę 326.060,84 zł, uznając że sprawę wygrali kredytobiorcy w całości również w postępowaniu apelacyjnym. Kredytobiorcy zostali ponadto uwolnieni od zadłużenia w CHF.  Sąd Apelacyjny jako niezależną przesłankę nieuczciwości klauzul uznał też brak dostatecznego rozeznania kredytobiorców co do ryzyka kursowego, co było już wynikiem oceny materiału dowodowego, który przedstawiliśmy w sprawie.

Wszystkie powyższe zabiegi sprawiły, że na uwolnienie się od nielimitowanego kwotowo kredytu nasi klienci czekali 3 lata bez jednego dnia.

Wyrok jest prawomocny.

Autor wpisu oraz
Mistrz prawa na stronie rachelski.pl

Anna Domin

Anna Domin

DYREKTOR MARKETINGU

Filozof, Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie kreowanie wizerunku w oparciu o strategię marketingową 360, Specjalizuje się w obszarach związanych z marketingiem i PR, budowaniem doświadczania z marką i kreowaniem efektywnej komunikacji z rynkiem. Jej publikacje ukazywały się na łamach takich tytułów jak: Marketing i Biznes, Magazif, Design Alive, Architecture Snob, Architect@Work.